Hakkımda

Fotoğrafım
Türkiye
Unutmamak adına bir AKIL DEFTERİ.

25 Kasım 2010 Perşembe

Masalcı


Llosa haftasında okuduğum ikinci kitap olan Masalcı, beni okuduğum ilk Llosa romanından daha fazla memnun etti.

Yüzünde ürkütücü bir doğum lekesi olan Yahudi asıllı Perulu Zuratas'ın öyküsü, Masalcı. Zuratas'ın eski bir dostu, bir sergi sırasında Amazon yerlilerinin 'Hablador' (Masalcı) dedikleri bir resmi gördüğünde bu resimdekini tanıdığını fark ediyor ve hikayemiz böyle başlıyor.

Nobel ödüllü Güney Amerikalı yazar Mario Vargas Llosa bu kitabında diğer Güney Amerikalı yazarların yolundan gidiyor ve efsanelere, mitolojik öğelere yer veriyor. Bir başka ifadeyle ya da daha klasik bir ifadeyle yazar köklerine iniyor.

Güney Amerika yerlilerine ait söylencelerin de katkısıyla ortaya benim için çok zevkli bir okuma oldu. Umarım diğer Llosa kitaplarından da bu tadı alabilirim. Eğer Llosa okuyacaksanız 'Masalcı'yı gözden kaçırmayın derim. 

1 yorum:

  1. Masalcı'yı ikimiz de sevmişiz gerçekten ben çok keyif aldım okurken Llosa okunacaksa Masalcı listede olmalı diye düşünüyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil