Hakkımda

Fotoğrafım
Türkiye
Unutmamak adına bir AKIL DEFTERİ.

22 Ekim 2010 Cuma

Türk Edebiyatı ve Kadın Yazarlar Üzerine...

Birkaç arkadaş ortamlarında tartıştığımız bir konu geçenlerde internette gezinirken yine karşıma çıkınca bir şeyler karalama isteği duydum: Türkiye'de en iyi kadın yazar kimdir? Biliyorum subjektif ve o kadar ehemmiyetli bir tartışma konusu değil ama beni üzerinde uzun süre düşündürdü.

Cumhuriyet dönemi Türk edebiyat tarihine bakılacak olursa bir elli yıl sonra Halide Edip Adıvar isminden başka okunan, tanınan bir yazara rastlayamıyoruz. Son dönem Türk edebiyatında ise popüler olan, geniş kitlelerce okunan kadın yazarların çokluğu dikkat çekiyor: Elif Şafak, Ayşe Kulin, Buket Uzuner, Canan Tan gibi örnekleri çoğaltmak mümkün. Bu isimler içinde en dikkat çekici isimlerin başında Elif Şafak geliyor. Elif Şafak'ın ilk romanlarında ladığım tadı maalesef daha sonra alamadım. Mahrem, Bit Palas gibi çok katmanlı, postmodern kitaplardan sonra Baba ve Piç ile başlayan Aşk ile devam eden romanlarını pek beğenmedim. Aşk kitabı ne kadar çok satarsa satsın benim gözümde hep bir pazarlama ürünü olarak durdu, Ferrarisini Satan Bilge, Secret gibi çok satan kişisel gelişim kitaplarının mistik doğu gözüyle yazılmış bir kopyası olan kitap uzun süre çok satanların tepesinde yer alarak doğru pazarlamanın meyvelerini topladı. Buket Uzuner ve Ayşe Kulin'in birer kitabını okumama rağmen pek bir tat alamadım ve bıraktım. Canan Tan'ı ise kitapçıya gidişlerimde üçer beşer sayfa okudum fakat sonunu getiremedim. Bu isimler arasında 50 yıl, 60 yıl ya da 100 yıl sonra hatırlanacak, okunacak kaç isim var bilemiyorum.

Bana göre ise, şu anda Türk edebiyatının en iyi kadın yazarları Ayfer Tunç ve Aslı Erdoğan'dır. Ve eminim ki uzun yıllar sonra da okunmaya devam edecektirler. Hele Ayfer Tunç, Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi ile damağımda tarifsiz bir lezzet bırakmıştı, Yeşil Peri Gecesi'ni okumak için ise sabırsızlanıyorum.





6 yorum:

  1. Aşk için yazılmış yorumunuza yürekten katılıyorum. Bende sevemedim o kitabı. Kadın yazarlar için ise; maalesef kadın yazarlarımız çok az ve az olmalarına rağmen ben çok iyi okumuyorum. Buna dikkat etmek ve kadın yazarlarımızı da okumak lazım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Aşk'ı okuyup bitirdikten sonra "ne yani bu muydu bu kadar yankı uyandıran kitap?" diye düşünmüştüm. Yaşadığım hayal kırıklığı ile kitabın özetini çıkarıp bloğa koymaya bile yeltenemedim. Yanlız değilmişim. :))

    YanıtlaSil
  3. Elif Şafak'ın Aşk'ını okudum.Herkesin abarttığı kadar müthiş ötesi bir kitap diildi.Aslında zaten türk kadın yazarları pek takip etmiyorumm sanırım :/

    YanıtlaSil
  4. Ben de aynı fikirdeyim Ayfer Tunç konusunda. Türkiye'nin en iyi kadın yazarı bence. Elif Şafak'ı da severim fakat Ayfer Tunç'un sağlamlığı yok onda.

    YanıtlaSil
  5. Aşk, konusunda yalnız değilmişim en azından. Ben ilk yazdığı kitaplarındaki Elif Şafak'ı özlüyorum galiba.

    Ayfer Tunç bence de temelleri en sağlam kadın yazarımız. Fakat son günlerde Hatice Meryem okuyorum ki herkese tavsiye ederim. Favori kadın yazarlarım içinde ikinci sıraya yerleşti.

    YanıtlaSil
  6. İsmim Doktor Michael Baldwin, Iowa Lutheran Hastanesi'nin bir temsilcisi, Organ cerrahisinde uzmandırız ve böbreklerin satın alınmasıyla ilgileniriz ve hastamız böbreğe bağış yapmaya karar veren herhangi bir donöre büyük miktarda para ödemeyi kabul etti. onları kurtarın ve Iowa City, ABD'de bulunuyoruz.
    Böbreğinizi satmakla ilgileniyorsanız, lütfen ilerlememiz için bize geri dönmekten çekinmeyin.
    Ve eğer ilgilenirseniz bizim e-postamız: iowalutheranhospital@gmail.com

    YanıtlaSil