Hakkımda

Fotoğrafım
Türkiye
Unutmamak adına bir AKIL DEFTERİ.

14 Ekim 2010 Perşembe

Sevdiğiniz Yazarları Ne Kadar Tanıyorsunuz?

Yazarların, sanatçıların yaşam öyküleri, bilmediğimiz yönleri hep ilgimi çekmiştir. Bu yüzden karşıma çıkan böyle kitapları hemen alırım. Dün de bulunduğum şehirde sık sık uğradığım kitapçıda çay içerken kargodan çıkan Sıddık Akbayır'ın Bir Fotoğrafınız da Bende Kalmış kitabını görmemle almam bir oldu. Cemal Süreya, Ece Ayhan, Nilgün Marmara, Turgut Uyar, Oğuz Atay, Hasan Ali Toptaş, Rasim Özdenören, Fethi Naci, Gülten Akın, Cahit Zarifoğlu, Orhan Pamuk, İlhan Berk, Edip Cansever, Lale Müldür, İsmet Özel, Behçet Necatigil, Sezai Karakoç, Nuri Pakdil, Erdem Beyazıt, Sevim Burak, Selim İleri, Yaşar Kemal gibi birbirinden farklı yazarların bilmediğimiz yönlerini anlatan kitabı gece boyu elimden düşürmedim.


Yukarda da dediğim gibi yazarların bilmediğimiz yönlerini, hayatlarını anlatan kitapları severim. Aynı zamanda o yazılan ve yazılamamış kitapların da öykülerini severim. Sıddık Akbayır'ın kitabını okurken kitaplarımı ve notlarımı kontrol ettim ve şöyle bir liste çıkardım. Çok kısmını almışım, az kısmı alınacak günü bekliyor:

- Haluk Oral - Şiir Hikayeleri
- Nick Hornby - Shakespeare Para İçin Yazdı
- Michel Schneider - Hayali Ölümler
- Sıddık Akbayır - Bir Fotoğrafınız da Bende Kalmış
- Beşir Ayvazoğlu - 1924 Bir Fotoğrafın Uzun Hikayesi
- Ayşe Böhürler - Yazmasam Ölürdüm
- Sema Aslan - Benim Kitaplarım
- Stuart Kelly - Kayıp Kitaplar Kitabı
- Javier Marias - Yazınsal Yaşamlar

Hepsi de birbirinden güzel bu kitapları (son üçü hariç) büyük bir zevkle okudum. Benim Kitaplarım'ı da sipariş verdim. Bir de Domingo Yayınlarından çıkan Büyük Yazarların Gizli Hayatı'nı merak ediyorum fakat daha inceleyemedim. 

Bu ilginç ve eğlenceli  kitaplara bir göz atın diyorum. Sizin de ilginizi çeken birşeyler bulabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder