Hakkımda

Fotoğrafım
Türkiye
Unutmamak adına bir AKIL DEFTERİ.

14 Aralık 2010 Salı

Kitap ve Mim

Thalassapolis'in blogunda bu mimi okuduğumda çok hoşuma gitmişti. Uzun süredir ben de cevaplamak istiyordum. Kısmet bugüneymiş. İşte cevaplarım:

Okumana Gerek Olmayan Kitaplar: Kişisel gelişim, kuantum tarzı kitaplar. Artık ortalıkta bu tür kitaplardan geçilmiyor ama ben hiç sevmedim.

Daha Önce Okuman Gereken Kitaplar Olmasaydı Okumak İsteyeceğin Kitaplar: Kayıp Zamanın İzinde, klasik bir cevap olacak ama Ulysses.

Uzun Zamandan Beri Okumayı Düşündüğün Kitaplar: Jose Saramago'nun Lizbon Kuşatmasının Tarihi, Papini'nin Gog, Le Guin'in Mülksüzler ve Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Sahnenin Dışındakiler kitapları uzun süredir elimin altında okunmayı bekliyor.

Uzun Zamandan Beri Arayıp Bulamadığın Kitaplar: Douglas Adams'ın Kutsal Dedektiflik Bürosu.

Şu Anda Üzerinde Çalıştığın Konu ile İlgili Kitaplar: Değişik kültürlerden masal kitapları ve Anadolu üzerine gezi - hatırat - seyahatname tarzı kitapları.

Her Olasılığa Karşı Elinin Altında Bulunmasını Arzuladığın Kitaplar: Şiir kitaplarım.

Belki Bu Yaz Okumak için Bir Kenara Kaldırabileceğin Kitaplar: Hatice Meryem'in bütün kitaplarını okumak istiyorum bu yaz. 

Kitaplığında Öteki Kitaplara Eşlik Etmesi için Gerek Duyduğun Kitaplar: Braudel'in Maddi Uygarlık kitabının son cildi eksik.

Sende Beklenmedik ve Çılgınca Bir İlgi Uyandıran, Üstelik Buna Haklı Bir Gerekçe Bulamadığın Kitaplar: Okuma planlarımda yok ama, Milenyum üçlemesini artık bende merak ediyorum.

Çok Uzun Zaman Önce Okumuş Olsan da Şimdi Yeniden Okumak İsteyeceğin Kitaplar: Don Kişot, Yüzüklerin Efendisi ve Tutunamayanlar.

Hep Okumuş Numarası Yaptığın ama Artık Gerçekten Oturup Okumanın Zamanı Geldiği Kitaplar: Şu an için yok, ama üniversitede Gulbenkian Komisyonu'nun Sosyal Bilimleri Açın kitabını okumuş numarası yapmıştım. Acaba zamanı geldi mi :)


1 yorum:

  1. ben de cevaplamayacaksın sanmıştım güzel olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil